Mikor megvesszük a kávégépet…
szeretnénk reggelente a frissen pörkölt kávé illatára ébredni. Szeretnénk ha a párunk ágyba hozná a kávét és annak elkortyolgatása után mosolyogva indulnánk neki a napi feladatoknak.
Ezzel szemben gyakran előfordul, hogy Kávégép vásárláskor a vevő nem kap felvilágosítást arról hogyan ovja meg Kávégépet, hogy az minél tovább hibamentesen működjön.
A kávégépnek is szüksége van karbantartásra. Na nem feltétlenül azt értem, hogy a szerviz jusson eszébe mindig amikor kávét készül főzni reggelente. Épp ellenkezőleg! Olvassátok el a használati utasítást és végezzétek el a napi/heti karbantartást.
Az utóbbi években elterjedt, hogy a háztartásokba automata illetve darálós Kávégépet vásárolnak.
Azonban sok esetben garancia időn belül is megjelennek a szervizben olyan Kávégépek, amelyeknek a problémáját a használó karbantartásának hiánya okozza.
A meghibásodást főként a gép -felhasználó számára- hozzáférhető egységeinek a megfelelő tisztán tartása okozza.
Legtipikusabb a Saeco gyártmányú gépeknél, hogy darálas után nyöszörgő, feszülő hang hallható, majd idővel ez ki bővül azzal, hogy a kávét nem adja le, majd hiba üzenettel kilép a folyamatból. Saeco gépeknél a gépben levő főző egység kivehető a gépből, amit -használat gyakoriságától függően- naponta, de legalább hetente ajánlott kivenni, és kitakarítani. Ezt nagyon egyszerűen megtehetjük úgy, hogy folyó meleg víz alatt eltávolítják róla a rászáradt kávé őrlemény maradékát minden oldalról. Továbbá a főző egységet kivéve a gép belsejét is tisztítsuk ki. Célszerű beszerezni a gyártók által is forgalmazott de a kereskedelemben is beszerezhető szilikon alapú zsírt, amivel bizonyos időközönként célszerű meg zsírozni a főző egység tengelyeit, illetve tömítéseit. Ennek gyakorisága gyakran olvasható a használati útmutatóban, viszont célszerű tisztításkor szemrevételezni ezeket a pontokat.
Legutóbbi hozzászólások