Napjainkban egyre inkább divat, hogy a háztartásokba is automata Kávégépet vásárolnak.
Azonban sok esetben garancia időn belül is megjelennek a szervizben olyan problémákkal, amelyek a napi/heti karbantartások hiánya okoz. Ezek elhárítása nem tartozik bele a garanciális javítások körébe. Ezért sok esetben az ügyfelet hidegzuhanyként éri ha fizetnie kell.
Sok pénzt meg lehet spórolni, ha oda figyelünk a kávégépünk rendszeres tisztítására.

Meghibásodást főként a gép -felhasználó számára- hozzáférhető egységeinek a megfelelő tisztán tartása okozza.

Tipikus eset; darálás után nyöszörgő, feszülő hang hallható, majd idővel ez ki bővül azzal, hogy a kávét nem adja le, majd általában hiba üzenettel kilép a folyamatból. Bizonyos gépeknél a gépben levő főző egység azért kivehető, mert az gondozást igényel. Ezeket a használat gyakoriságától függően- naponta, de legalább hetente ajánlott kivenni, és kitakarítani. Ezt nagyon egyszerűen megtehetjük; folyó meleg víz alatt eltávolítjuk róla a rászáradt kávé őrlemény maradékát minden oldalról. Továbbá a főző egységet kivéve a gép belsejét is tisztítsuk ki. Célszerű beszerezni a gyártók által is forgalmazott de a kereskedelemben is beszerezhető szilikon alapú zsírt, amivel bizonyos időközönként célszerű megzsírozni a főző egység tengelyeit, illetve tömítéseit. Ennek módja gyakran olvasható a használati útmutatóban.